En äldre och en yngre kvinna runt ett bord. Bordet är upplyst av en kontorslampa. Resten av rummet är mörkt. På bordet ligger färgglada papper, mötesprotokoll, färgpennor och prydnadspumpor
Fritidsförbundet besökte den mysiga fritidsgården Tomtebo på Värmdö. Just idag var det tjejkväll på gården. Vi började mötet med att prata om vad alla ville göra. Tjejerna kom fram till att de ville starta en tjejgrupp för att göra olika aktiviteter som bowling, gå på konsert och gå på bio.

Upplyst bord med personer runtom. En hand håller i en penna. Röda och gröna lappar med olika text ligger på bordetSåhär kan det se ut när Fritidsförbundet förklarar föreningsbildande. Om din gård eller förening vill ha hjälp med att förstå vad en förening egentligen är, hur man går till väga praktiskt och hur man får pengar är du välkommen att kontakta kansli@fritidsforbundet.se. Ofta kan vi åka ut till just dig och berätta mera!