Kurser för våra medlemsföreningar

Fritidsförbundet erbjuder kurser för våra medlemsföreningar:

Demokratiska mötesmetoder

Vi går igenom metoder som ni kan använda vid era styrelsemöten och årsmöten. Metoderna är en bra grund för att få demokratiska möten där alla får komma till tals.

För kurser kommer vi gärna ut till er men ni får även gärna komma till oss. Vill ni så kan vi baka ihop flera olika kurser till en.

Vid frågor och bokning av kurs kontakta kansli@fritidsforbundet.se

Föreningskunskap och bildande-workshop

Föreningskunskap övergripande och mer genomgående för att stötta och utveckla era föreningar. Vi kan också komma ut till er som inte har förening redan och berätta mer om varför det är bra att ha en förening och hur ni bildar förening!

Vid frågor och bokning av kurs kontakta kansli@fritidsforbundet.se

Utbildning i hantering av medlemsregister

Vi kommer att anordna utbildning i hantering av medlemsregister i MyClub.

Är du och din förening intresserade av att lära er mer om MyClub så får ni gärna höra av er till oss så att vi tillsammans kan hitta ett utbildningstillfälle som passar er. På grund av rådande omständigheter finns möjlighet att genomföra utbildningstillfället digitalt alternativt via besök i mindre grupp om så önskas. Ni är varmt välkomna att maila oss på kansli@fritidsforbundet.se för mer information.

Kurser i samarbete med Svenska Settlementförbundet

Fritidsförbundet erbjuder även kursverksamhet i samarbete med Svenska Settlementförbundet.

Därför länkar vill Settlementsförbundets hemsida och där kan ni ta del av kursutbudet. Fritidsförbundets medlemmar har medlemspris på Svenska Settlementförbundets kurser.

Klicka här för att komma till aktuella kurser.

Vid frågor kontakta gärna kansli@fritidsforbundet.se