Nu är det dags för årets första träff med nätverket för Personal som jobbar med Unga med Funktionsvariationer (PUF)! Träffen anordnas denna gång av Fritidsförbundet för Barn och Unga med Funktionsvariationer i våra lokaler.

På träffen kommer ni att få lyfta viktiga frågor som finns inom era verksamheter, samtala, stödja och diskutera med varandra.

Även om ingen är värd för denna termins träff vill vi skicka ut frågan om någon vill hålla ett pass och berätta om sin verksamhet eller om en speciell del av verksamheten som ni gärna delar med er av?

Vi ber er även att fundera på frågor eller teman som ni vill ha med, är det något särskilt som händer/har hänt politiskt som ni vill lyfta. Eller finns det någon händelse, artikel eller tema som ni vill bolla med andra. Kom gärna med förslag om teman när ni anmäler er. Annars föreslår Fritidsförbundet områdena kompetensutveckling, utökat ungt inflytande och praktisk delaktighet inom verksamheterna. Det kommer finnas tillfälle för både små och stor-grupps diskussioner.

Tänk gärna också på om det är någon som är intresserad av att vara värdar till hösten 2020.

Förbundet bjuder på fika. Trevliga lunchställen finns runt Gullmarsplan. Träffen är kostnadsfri.

Vi börjar med morgon-fika 09.30 och drar sedan igång kl. 10.00. Vi beräknar vara klara till kl. 16.00.

Skicka din anmälan och dina diskussionsförslag till kansli@fritidsforbundet.se.

Sista anmälningsdag är 26 februari. Du kan avanmäla dig ända fram till en vecka (4 mars) innan träffen.

Alexandra Havkwist
Projektledare/administratör Fritidsförbundet