OBS ändring!

Gratis digital kurs: Den Coachande Fritidsledaren 17 april

Den 17 april bjuder Fritidsförbundet för Barn och Unga in deltagare i projektet E-qual Fritid, fritidsledare, personal och andra yrkesverksamma inom fritidsområdet som i sina verksamheter är i kontakt med barn och unga med funktionsvariationer.

Den Coachande Fritidsledaren steg 1 ger yrkesverksamma en god kunskap och övningar av coachande förhållningssätt som kan tillämpas inom fritidsverksamheten. Det coachande förhållningssättet är ett användbart verktyg i ditt arbete att stötta unga. I kursen får du en övergripande inblick i vad det innebär att ha ett coachande förhållningssätt. Du får öva på att använda kraftfulla frågor i ett samtal. Coachen ställer frågor i stället för att ge råd och frågorna skapar möjligheter för mottagaren att själv komma fram till en lösning.

Kursen sker digitalt via videolänk mellan 09.30-12.30 med lunch 12.30-13.30. Efter lunch, 13.30-14.30 finns avsatt tid för diskussion om kursens innehåll samt öppen diskussion om rådande tider. Du kommer att få länken till videokonferensen utskickad till dig 16 april

Utbildning och deltagande är gratis.

Anmälan till kursen sker via mejl till kansli@fritidsforbundet.seVi har förlängt anmälningstiden till 16 april, dagen innan kursen.

Med anledning av de nya riktlinjerna för att förhindra smitta av Covid-19 använder vi oss av digitala verktyg för att genomföra kursen den 17 april. För att delta i kursen krävs att ni har bra uppkoppling till mobiltelefon eller dator. Gå in på videolänken minst 5 minuter innan start-tid för att se så att det fungerar som det ska med tekniken. Det är viktigt att du tänker på att ha din kamera på och göra dig bekant med mute/ljud av-knappen om det är ljud runt om dig. Vi föreslår att ni har mutat under kursens gång för att förhindra störande ljud och använda er av chatten för att ställa upp er på talarlista.

Sandra Sundström
Projektledare/administratör Fritidsförbundet