Nätverksträff med Nätverket för Personal som arbetar med Unga med Funktionsvariationer (PUF) den 20 oktober kl. 13-16!

Detta är en träff med nätverket PUF med fokus på att peppa, coacha och leda ungdomar med funktionsvariationer.

Vi kommer under träffen att samtala om hur vi ska få igång våra verksamheter när restriktionerna släpps, och göra en nulägesspaning för vilka som deltar i verksamheterna som vi jobbar på.

Dessutom får vi besök av Nicolina Fransson från OmMej:
OmMej är ett socialt företag med en nyskapande idé som ger alla som arbetar med barn verktygen att förebygga psykisk ohälsa innan problem växer sig stora och kostsamma för både individ och samhälle. Nicolina Fransson, VD och grundare, kommer att berätta om idén bakom OmMej, hur tjänsten fungerar i praktiken och vilken effekt den haft hos de verksamheter som använder den.

Nätverksträffen kommer att ske i en större konferenslokal i centrala Stockholm, i närheten av Centralstationen. Vi kommer att bjuda på kaffe och fika.

Program:

13.00 Fritidsförbundets generalsekreterare Frida hälsar er välkomna och berättar om förbundets nyheter och nya möjligheter för engagemang för barn och unga med funktionsvariationer

13.30 OmMej berättar och tar emot frågor

14.00 Paus och fika

14.15 Hur får vi igång våra verksamheter på ett säkert och roligt sätt? Öppet samtal.

15.00 Nulägesspaning – vilka deltar i våra verksamheter? Öppen övning.

15.55 Tack för idag!

Anmäl ditt intresse att delta på träffen till kansli@fritidsforbundet.se senast 18 oktober. Även de som inte tidigare har besökt PUF är välkomna. Nätverksträffen är gratis. Du kan anmäla dig och dina kollegor, glöm inte uppge deras e-postadress.

Träffen sker fysiskt men vi reserverar oss för ändringar för att följa Folkhälsomyndighetens råd. Träffen är lite kortare än vanligt för att kunna hålla ett säkert och tryggt möte.

Har du frågor om träffen är du välkommen att ringa Alexandra Havkwist på 070 424 03 31 eller mejla kansli@fritidsforbundet.se

Välkomna!